Registrovat    Přihlásit se    Fórum    Hledat    FAQ

Obsah fóra » Vývojářský koutek » Editace Original War » Lekce SAILu




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tvorba Charakterů
 Příspěvek Napsal: sob 14. bře 2009 20:28:00 
Offline
Administrátor

Registrován: sob 14. bře 2009 18:36:33
Příspěvky: 25
Bydliště: Kunčina Ves 58 Rychnov nad Kněžnou 51601
Abychom mohli vůbec něco v SAILu dělat, musíme mít hlavní spouštěč STARTING. Abychom mohli dát do provozu fukce ve spouštěči, musí mít definovaný začátek a konec. Začátek=begin konec=end;. Platí pravidlo (jako v Pascalu), že kolik máte "beginů" tolik máte "endů". Mezi begin a end; píšeme funkce, kréré se po spouštěči spustí. Starting je spouštěč, který se spustí hned na začátku hry. Hlavní starting blok tedy vypadá takto:

Kód:
Starting
begin
end;


Charaktery
Charakter je vlastně něco jako vlastnosti člověka, "Definice", jak to říkáme My - 'tvůrci módů'.
Dělí se na 3 části. Strukturu vytváření jednotky, strukturu vytváření člověka a konečné vytvoření člověka.

Struktura vytváření jednotky [Uc_]
Struktura jednotky je například strana, národ, natočení ... Hlavní z nich jsou jen 2:

Strana
Stranu lze napsat jako číslo od 0 do 9 kdy každé číslo je jiná strana. Zde máte přehled barev:
    0 - šedá [neutral]
    1 - modrá [američan 1]
    2 - žlutá [arab 1]
    3 - červená [rus 1]
    4 - modrozelená [američan 2]
    5 - oranžová [arab 2]
    6 - fialová [rus 2]
    7 - zelená [aliance]
    8 - bílá [legie]

Kód:
uc_side:=2;  // barva zde je žlutá


Stranu lze napsat i se svou proměnnou. Proměnnou musíte identifikovat (var nebo export).

Kód:
var rus;
rus:=3;

uc_side:=rus;


Národ
Národ je lehčí na pochopení než strana. Píše se uc_nation:=nation_národ

Kód:
uc_nation:=nation_american;  // národ - američan
uc_nation:=nation_arabian;   // národ - arab
uc_nation:=nation_russian;   // národ - rus


Struktura vytváření člověka [Hc_]
Struktura člověka je například jméno, xicht, skilly, atributy...

Kód:
hc_name:='jméno';
hc_gallery:='názevgalerie';
hc_face_number:=n;  // místo [n] si dosadíte číslo xichtu v galerii
hc_attr:=[10,10];  // síla a rychlost nebo obráceně, většinou se tohle nepoužívá
hc_skills:=[0,0,0,0];  // zde si místo čísel dosadíte jednotlivé dovednosti [voják,dělník...]
hc_basic_skills:=[0,0,0,0];  // základní skilly, které se nebudou počítat do zk. bodů
hc_noskilllimit:=[0,0,0,0];  // limit zkušeností člověka
hc_sex:=sex_male; // pohlaví, může být i female [žena]


Vytvoření člověka z definice
Vytvoření bez proměnné
Kód:
CreateHuman;


Vytvoření z proměnnou. Proměnná člověka se používá třeba k dialogům, takže je celkem důležitá.
Kód:
var novyclovek;
novyclovek:=CreateHuman;


Umístění člověka na mapu
Jse několik způsobů ale zatím si dáme jen jeden.
Umístit člověka na mapu můžete buď materializací (jako bedny) nebo se prostě objeví (př.: posily).
Materializace = true
objevení = false

K umístění na souřadnice potřebujeme jen toto:
Kód:
PlaceUnitXY(jednotka,x,y,false nebo true);
Příklad:
PlaceUnitXY(morphid,12,17,true);  // morphid na mapu spadne jako bedny

To by bylo asi vše k charakterům pro začátečníky. Zde máte ukázku, jak může vypadat charakter v sailu po této lekci:
Kód:
var franta;
starting
begin
uc_side:=1;
uc_nation:=nation_american;
hc_name:='Franta Novák';
hc_skills:=[5,2,4,0];
hc_sex:=sex_male;
franta:=CreateHuman;
PlaceUnitXY(franta,12,35,true);
end;


Domácí úkol:
Vytvořte si několik charakterů a umístěte je na mapu.


Nahoru 
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tvorba Charakterů
 Příspěvek Napsal: stř 20. říj 2010 8:59:18 
Offline
Administrátor

Registrován: sob 13. bře 2010 10:35:16
Příspěvky: 3
To je vytvoření charakterů přes SAIL, ale pro kampaně je vhodné použít soubor Start.txt

Start.txt je uložen v Data1.owp (Campaigns/STRANA/Start.txt). v tomto souboru jsou definovány veškeré charaktery, které se v kampani objeví. Pro příklad: chceme vytvořit nový charakter. (je dobré si pro syntax vytáhnout původní soubor)
Start.txt musí začínat
Kód:
VARIABLES 0
CHARACTERS 4

a končit
Kód:
end

1) Změňte číslo počtu charakterů (např. máte 3 charaktery a chcete přidat další, takže musíte napsat 4, toto číslo musí být přesný)
2) definujte charakter.

příkald:
- macmillan
Kód:
JMM 1 // JMM - jménu užívané v SAILu 1 - nám definuje, že je živí, 0 - je mrtvý (to je informace pro hru v ukladacích souborech)
   DEFINE
     NAME Macmillan // jméno ve hře (např. John Macmillan) *d
     HUMAN 1 1 1 // *a *b *c
     ATTR 11 11 // výdrž a rychlost
     SKILLS 3 2195 0 4582 0 24838 1 16776 // zkušeností body a levely***
     LAST_MISSION 1 // mise ve, které se charakter použije naposledy
     CHAR @ 110 0 // napište více než 100, aby byl voják a charakter světlejší
     RANDSEED 0 // ?
     VOICE 101 GALLERY us 5 // hlas v editoru, jméno galerie a číslo portrétu
   END_OF_DEFINE  //konec definice charakteru

*a: pohlaví: 1-muž 2-žena
*b: profese: 1-voják 2-inženýr 3-mechanik 4-vědec 5-sniper 8-minometčík 9-raketometčík 11-pouštní bojovník
*c: národnost: 1-američan 2-arab 3-rus - pouštní bojovník musí být Arab
*d: může být také napsán v Texts\CharName.wri (data1.owp) (to se používá hlavně kvůli vícejazyčnosti, když je to jméno, které se dá přeložit, nebo v něm je použité české nebo jiné znaky které třeba angličtina nemá, přípona -ová též angličtina a jiné jazyky nemá atd.)

***POZNÁMKA: start.txt nelze použít pro multiplayeru. Dají se vytvořit i některá zvířata jako charakter (třeba tygři).

Teď už se zbývá jen v SAILu na charakter dovolat to provedete následovnými příkazi.
Kód:
export john;
uc_side:=1; //barva strany viz. níšže
john:=NewCharacter('JMM'); 
  PlaceUnitXYR(john,28,54,1,false);  *b *c

*a poznámka: pokud, je toto už druhá mise a v 1 byl již cahrakter uložen (savecharacter) tak použijte CreateCharacter.
*b existuje víc možností tohle je základni
*c False - prostě se oběví, True - oběvíse s materializačním třeskem
* john je proměná v SAILu, která patří tomuto charakteru a JMM je volaní na definici ve Start.txt


Nahoru 
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Obsah fóra » Vývojářský koutek » Editace Original War » Lekce SAILu


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

 
 

 
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Český překlad – phpBB.cz